כללי
חברת "ספי אריאל בן יוסף בע"מ" (להלן החברה), מארגנת מדי פעם טיולי הרפתקאות. את הטיולים האלה מדריך ספי בן יוסף או מי מטעמו. יעדי הטיול מתוכננים על סמך היכרותו של ספי את המסלולים ועל סמך היכרותם, ידיעתם וניסיונם של המפעילים בארץ ובחו"ל.
היות שבחלק מהטיול תשתית התיירות אינה מפותחת ועלולות להתרחש תקלות בלתי צפויות, לעיתים מסלולי הטיול והביקורים באתרים ובשמורות השונות, נתונים לשינויים משיקולים שונים. החברה שומרת לעצמה את הזכות לביצוע שינויים בהתאם לנסיבות. אמות המידה לדרוג שירותי התיירות, אמינותם וטיבם אינם אחידים בכל הארצות ואינם תמיד תואמים את המוכר לנו. אנא, התייחסו לעובדה וראו אותה כחלק מחוויות הטיול.
הערה חשובה: בחלק מהמקומות בטיול, אין שרותי תיירות המקובלים במערב, או שאין שרותי תיירות בכלל.
הרשמה לטיול
ההרשמה לטיול תעשה באמצעות טופס ההרשמה מקוון אשר נמצא באתר. ההרשמה תיכנס לתוקף עם תשלום דמי הרישום לטיול. הרישום לטיול מהווה את הסכמתו של הנרשם לקבלת התנאים המובאים בתכנית הטיול, במסמכים הנלווים לתכנית, ובנספח זה, וכן בעדכונים שיימסרו בכתב ובע"פ עד למועד היציאה לטיול, המהווים חלק בלתי נפרד מהזמנת הטיול וההתקשרות בין המטייל לחברת ספי אריאל בן יוסף בע"מ.
בכל מקרה של סתירה התנאים המפורטים בתכנית הטיול גוברים על אלו שכאן. מטייל הנרשם לטיול (ז.א. שילם דמי קדימה לטיול), או משתתף בטיול או בחלק ממנו, מבטא בכך את הסכמתו לתנאים כפי שהם מפורטים במסמך זה.
תנאי ההרשמה
ההרשמה לטיול תתבצע באמצעות הטופס המקוון כאמור לעיל והעברת אישור על תשלום דמי הרישום. מטייל שטרם שילם את דמי הרישום, ייחשב כמי שהביע עניין בטיול ולא כמי שנרשם אליו בפועל והחברה תהיה פטורה מלשמור עבורו מקום בטיול.
מטייל ששלח טופס הרשמה ושילם את דמי הרישום לטיול מבטא בכך את הסכמתו המלאה והמפורשת לתנאים המפורטים בדף הרישום, במנהלות הטיול ובנספח זה.
החברה שומרת לעצמה את הזכות לסרב לקבל מטייל לקבוצה על פי שיקול דעתה הבלעדי וללא צורך לנמק את עמדתה.
דמי רישום ותנאים לביטול
ביטול על ידי החברה
יציאת הטיול מותנית בהרשמה של מספר מטיילים מינימלי, כפי שנקבע בדף מנהלות הטיול. החברה שומרת לעצמה את הזכות לבטל טיול עד 21 יום לפני יציאתו אם עד אותו מועד לא יירשמו מספר מטיילים כנדרש.
במקרה זה תחזיר החברה את מלוא התשלום ששולם לה בגין הטיול. החברה לא תשלם פיצוי בגין ביטול כאמור לעיל.
ביטול על ידי המטיילים
כמפורט במנהלות הטיול/ למען הסר ספק מובהר כי בכל מקרה, בביטול במהלך 2 ימי עבודה מלאים, קודם מועד יציאת הטיול ואילך, המטייל חייב לשלם לחברה את מלוא מחיר הטיול ואין נפקות להודעה מטעמו על ביטול השתתפות בטיול בשלב זה. בכל מקרה של ביטול הטיול מכל סיבה שהיא, לא יוחזרו התשלומים אשר שולמו מראש בגין הטיול כגון: אשרות (ויזות), מסי נמל, היטלי ביטחון, מס דלק, כרטוס וכיוב'. כל סכום ששילם המטייל והוא זכאי להשבתו יוחזר בערכי דולר/יורו ביום ההחזר, תוך 30 יום ממועד הביטול. סכומים ששולמו באמצעות כרטיסי אשראי, יוחזרו על יד חברות האשראי בערכם השקלי כפי ששולמו על ידי הלקוח ובהתאם לנוהלי חברות האשראי. הודעה על בטול תקפה רק אם נתקבלה בכתב בלבד (לרבות פקסימיליה ודואר אלקטרוני) שתימסר במשרד החברה. מועד הביטול ייחשב מרגע (יום ושעה) מסירת ההודעה כאמור.
מחיר ומספר ימי הטיול
מספר ימי הטיול כולל את יום עזיבת הארץ ואת יום החזרה אליה גם אם בימים אלו לא נכללות תכניות טיול.
שונה מספר ימי הטיול מסיבה כלשהי, יעודכן מחיר הטיול בהתאם לשינוי.
מובהר בזאת כי עדכון מחיר הטיול לא יהיה באופן יחסי למספר ימי הטיול ששונה, אלא בהתאם לעלויות שיהיו כתוצאה מהשינוי.
מחיר הטיול יעודכן גם אם יחולו שינויים במיסי הנמל, בהיטלי הדלק, בהיטלי הביטחון, באשרות כניסה, במחירי חברות התעופה והרשויות המוסמכות וכדומה. ההפרש ישולם על ידי המטיילים.
מחיר הטיול הוא לאדם בחדר זוגי ולקבוצה שגדלה נקבע כמפורט במנהלות הטיול .
חדר ליחיד
החברה תשתדל לשבץ בן זוג לנרשם בודד המעוניין בכך. אם לא יתאפשר שיבוץ כזה, המטייל ישלם תוספת לחדר יחיד.
ברוב בתי המלון חדר ליחיד אינו זהה בגדלו לחדר זוגי. במהלך הטיול ייתכנו מקומות בהם אי אפשר לספק חדר ליחיד, בחישוב תוספת ליחיד בחדר נלקחה עובדה זו בחשבון.
מיסים והיטלים
בטיסות בהן קיימים מיסי נמל אשר לא נכללו במחיר הטיול ישולמו מיסי הנמל על ידי המטיילים. מידע מוקדם על כך יינתן למטיילים בשעת התדרוך לקראת הטיול.
מחירים סופיים של מסי נמל ודלק בטיסות סדירות מעודכנים במועד הכרטוס הקבוצתי. הכירטוס הקבוצתי מתבצע לכל אנשי הקבוצה ביחד.
זיכויים והחזרים
לא יינתן כל זיכוי/החזר למטייל אשר יבחר לא לעשות שימוש באחד ו/או יותר מהשירותים המוצעים במסגרת תכנית הטיול לרבות, טיסות, נסיעות, טיולים, ארוחות, העברות, בתי מלון, מופעים וכל פעילות אחרת הכלולה במחיר הטיול.
החזרים כספיים לנוסע הזכאי להחזר יעשו בתוך 30 יום ממועד הביטול והם יבוצעו: בשקלים על פי ערך המטבע בו בוצע התשלום על ידי המטייל.
טיסות בנפרד מהקבוצה וטיסות קבוצתיות
מי שבוחר שלא לטוס בטיסות המאורגנות על ידי החברה, בין אם בכולן ובין אם בחלקן יחויב בתוספת Non Flight .ו-Divide
החברה תסייע ככל האפשר למטייל שירצה לטוס שלא בטיסות הקבוצתיות, אולם לא תחול עליה כל אחריות בגין איחורים ותקלות בטיסות האלו, שתוצאותיהם הפסד ימי טיול ו/או הוצאות נוספות. במקרים מסוימים בהם טיסות הפנים כלולות במסגרת עסקה הקשורה בטיסה הבינ"ל, יידרש הנוסע הפוגש את הקבוצה בנקודת התחלת הטיול לרכוש את טיסות הפנים במחיר מלא ובנפרד. לא יינתן זיכוי למטיילים אשר אינם טסים עם הקבוצה בגין לילות הניתנים על ידי חברת התעופה בהלוך וב/או בחזור.
אין אפשרות לבחור מקומות ישיבה על המטוס במסגרת כירטוס קבוצתי, מראש. שלא כבכירטוס אינדיבידואלי, בו יכול הסוכן לבחור מקומות ישיבה במקרים רבים, בקבוצות לא ניתן. על המטיילים לדעת זאת ולהימנע בכך מאכזבות....
מועד התשלום וכרטוס קבוצתי / עליות מחירים ברגע האחרון
כרטוס הקבוצה נעשה לאחר סגירת ההרשמה לטיול ולא במועד שליחת טופס ההרשמה. הכרטוס הקבוצתי הוא תנאי לקבלת מחיר קבוצתי לטיסות. הכרטוס מתבצע לכל אנשי הקבוצה יחד במועד הגביה של דמי הטיול הנקבע על ידי החברה ועל פי צרכי הטיול. מחיריהם הסופיים של היטלי הדלק ומסי הנמל מעודכנים במועד הכרטוס הקבוצתי. לתשומת לבכם, בכל חברות התעופה נדרש מספר מינימלי של טסים באותם תאריכים (תאריך יציאה ותאריך חזרה), על מנת לקבל מחיר קבוצתי. אי עמידה בתנאי חברת התעופה תגרום לכרטוס אינדיבידואלי שמחירו גבוה יותר ממחיר הטיסה הקבוצתית. מחירו הסופי נקבע בעת הכרטוס עצמו, המחייב תשלום מלא עבור הכרטיס במועד הנפקתו.
מקומות ישיבה מוזמנים מראש
אין אפשרות לבחור מקומות ישיבה על המטוס במסגרת כירטוס קבוצתי, מראש. שלא כבכירטוס אינדיבידואלי, בו יכול הסוכן לבחור מקומות ישיבה במקרים רבים, בקבוצות לא ניתן. על המטיילים לדעת זאת ולהימנע בכך מאכזבות....
הטבות נוסע מתמיד בחברות התעופה
אין ביכולתנו להבטיח מראש הטבות בכרטיסי טיסה קבוצתיים (נקודות נוסע מתמיד, בונוסים וכד') המוצעים על ידי חברות התעופה ליעדים שונים. באחריות המטייל לבדוק מראש אפשרות קבלת הטבות לגבי טיול ספציפי.
שינויים
היה ויחולו שינויים של הרגע האחרון, הן ע"י חברות התעופה והן ע"י גורמים בחו"ל הקשורים לטיול, יחולו שינויים גם בתכנית הטיול - לפני היציאה או במהלכו - כמיטב הבנתם המקצועית של ספי בן יוסף והמלווה המקומי.
לתשומת לב: יכולים לחול שינויים בתכנית מסיבות שונות כמו מזג אויר, מפולות בוץ וסלעים, פעילויות שונות ובלתי צפויות (טקסים, אירועים פולקלורים או לחילופין, פעילות צבאית או משטרתית, או עבודות סלילה, בינוי וכד') וכן עקב שיקול דעתו של ספי בן יוסף והמלווה המקומי בשטח.
שינויים בלוח הטיסות עלולים לחול לעתים גם זמן קצר לפני היציאה. גם הם יכולים להשפיע על שינוי אפשרי בתכנית הטיול, וכתוצאה מכך יכולה להשתנות גם עלות הטיול.
דרכון, אשרות, חיסונים, תרופות ועוד
דרכונים: יש להצטייד בדרכון בר תוקף לחצי שנה לפחות מיום הכניסה המיועד לכניסה לארצות המתוירות. הוצאת דרכון והארכתו באחריות המטייל בלבד. יש לדאוג כי בדרכון יהיו לפחות 3 דפים ריקים.
הוצאת דרכון ו/או הארכתו הן באחריות המטייל בלבד.
על המטייל לוודא שיש בדרכונו לפחות 3 עמודים ריקים לטובת הנפקת האשרות ו/או חותמות בכניסה לארצות היעד.
מטייל שמסר בהרשמתו פרטי דרכון מסוים שהוחלף מאוחר יותר בדרכון אחר, חייב למסור לחברה את פרטי הדרכון החדש בסמיכות להחלפה. החברה לא תישא בשום אחריות לסיבוכים והוצאות שעלולים להיגרם בשל הנפקת אשרות וביצוע הזמנות על סמך פרטי דרכון שגויים.
אשרות: החברה אינה אחראית לכל נזק או הוצאה הנובעים מביטול או שינוי הטיול בגלל בעיות בהנפקת אשרות הכניסה מכל סיבה שהיא. באחריות המטיילים לעמוד בלוח הזמנים שנקבע להעברת הטפסים והדרכונים להוצאת האשרות. החברה לא תהיה אחראית לאי קבלת אשרה כתוצאה מקבלת טפסים ודרכונים במועד מאוחר יותר ממה שנמסר למטיילים.
חיסונים: החברה מנועה מלתת מידע על חיסונים. לפיכך, על המטיילים לברר בלשכות משרד הבריאות מה הן ההנחיות לחיסונים בארצות המתויירות.
תרופות אישיות ובריאות: באחריות המטייל בלבד להצטייד בתרופות אישיות. הטיולים מתוכננים עבור מטייליםבעלי בריאות תקינה וללא קשיי הליכה. רוב הטיולים, כוללים גם קטעי הליכה (לעיתים גם של כמה שעות ברצף) באזורים אורבניים, במוזיאונים, באתרים ארכיאולוגיים ובשמורות טבע – כל מקום על פי אופיו. מטיילים עם בעיות בריאות הידועות להם מראש מתבקשים להתייעץ עם הרופא הקבוע שלהם לגבי התאמתם לתנאי הטיול. במקביל עליהם ליידע את החברה, בעת ההרשמה, במידה ויש להם סיבה הולמת להניח שבעיה בריאותית כלשהי דורשת התייחסות מצד החברה ומצד מדריך הטיול.
מטיילים בעלי צרכים פיסיים ובריאותיים מיוחדים (כגון אנשים שנעזרים בכיסא גלגלים), חייבים לבדוק איתנו את מידת התאמתם לטיול ולוודא שהוא הולם ומתאים לצרכיהם המיוחדים.
בטוח: חלה חובה על כל מטייל לבטח עצמו בבטוח בריאות ומטען. החברה אינה אחראית לכל נזק שייגרם למטייל במהלך הטיול עקב תאונה, גניבה, אבידה נזק וכיו"ב. כמו כן, מומלץ לקנות פוליסת בטוח המכסה פעילות אתגרית וכוללת פינוי בהיטס. יש לוודא שפוליסת הבטוח מכסה מקרי ביטול. במקרה חירום שבו יש צורך באשפוז או בהפסקת הטיול, המטייל יפעיל את הביטוח הרפואי האישי שלו. החברה מצידה תעשה כל שביכולתה כדי לסייע למטייל, עם זאת החברה לא תישא באחריות להוצאות כלשהן שנובעות מן הצורך באשפוז או בהפסקת הטיול עקב סיבות הקשורות למצבו הבריאותי של המטייל.
בתי מלון
דירוג בתי המלון ומקומות הלינה בטיול נקבע ע"י גורמי התיירות בארצות המתויירות.
חילוקי דעות
במקרה של מחלוקת, סמכות השיפוט המקומית תהיה לבתי המשפט של העיר ירושלים בלבד.